سامانه مدیریت بازرسی آسانسور

مراحل ثبت‌نام بازرسی آسانسور

۱. آماده‌سازی مدارک مورد نیاز پروانه ساختمان یا پایان کار (یا معرفی‌نامه مالک/مدیر ساختمان) مشخصات آسانسور (برند موتور، تابلو کنترل، ظرفیت، سرعت و ...). نقشه و مشخصات فنی آسانسور در صورت وجود. اطلاعات مالک / مدیر ساختمان / هیئت مدیره شامل: کپی کارت ملی شماره تماس آدرس دقیق ساختمان

ثبت درخواست در سامانه استاندارد

ورود به سامانه جامع سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس:

https://lift.inso.gov.ir

انتخاب بخش خدمات آسانسور → گزینه‌ی ثبت درخواست بازرسی ادواری آسانسور. تکمیل فرم الکترونیکی (اطلاعات ساختمان، مشخصات آسانسور، مالک و ...).

۳. انتخاب شرکت بازرسی

پس از ثبت درخواست، باید از بین شرکت‌های بازرسی تایید شده توسط سازمان استاندارد یک شرکت انتخاب کنید.

هزینه بازرسی به حساب شرکت بازرسی واریز می‌شود.

۴. انجام بازرسی

بازرس شرکت منتخب به ساختمان مراجعه می‌کند.

تست‌های ایمنی (ترمز اضطراری، درب‌ها، سیستم نجات اضطراری، سیم‌بکسل‌ها، سرعت و ...) انجام می‌شود.

در صورت تایید، گواهی ایمنی آسانسور (یک‌ساله) صادر و بر روی تابلو یا داخل کابین نصب می‌گردد.

۵. تمدید سالانه گواهی ایمنی آسانسور فقط یک سال اعتبار دارد.

باید هر سال قبل از انقضا، مجدداً درخواست بازرسی ثبت کنید.

سامانه مدیریت بازرسی آسانسور

ثبت نام برای بازرسی آسانسور (که طبق قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان در ایران اجباری است) معمولاً از طریق اداره استاندارد استان انجام می‌شود. روند کلی به این شکل است
⚠️ نکته مهم:
بدون گواهی استاندارد معتبر، آسانسور غیر ایمن تلقی شده و شرکت‌های بیمه نیز در صورت حادثه خسارت را پرداخت نمی‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا